Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Caii (semi) salbatici din Delta


Am plecat in Delta exact in seara in care aparuse scandalul asa ca nu stiu prea multe. Foarte bine, inseamna ca nu sunt intoxicat. Bine, o idee am pentru ca am mai ascultat stirile la radio. Numai ca sunt obosit (dupa 27 de ore de calatorie de la Sulina unde eram ieri dimineata) si fara prea multa inspiratie. Sper ca asta e cauza :)) .

Pina la urma am gasit si cred ca am reusit sa-mi formez o parere apropiata de adevar.

Pe scurt: caii nu sunt “salbatici”. Adica nu intr-o masura mai mare decit ar fi taurii sau unele vaci din Delta “salbaticiti”.

Unii dintre ei sunt cai care s-au nascut fara stapin din parinti fara stapin. O aproximare bunicica a “salbaticiunii” avind in vedere ca omul nu-i hraneste.

Povestea lor e undeva la mijloc intre ciinii maidanezi si turmele de reni urmate si exploatate de populatia indigena cu stil de viata traditional din Siberia sau Alaska.

Au simturi ascutite si fug de om, mai ales cind sunt in grupuri mici. Chiar daca nu-mi place (fiindca imi plac caii) prinderea si vinzarea lor catre abatoare nu mi se pare mai condamnabila decit vinarea unei caprioare, a unei foci cu pui, sau a renilor de care aminteam. Activitati care nu retin sa fie interzisa in lume. Ma rog, mai revin asupra subiectului.

Am incercat sa incarc doua filmulete (vreo 40 de minute) interesante cu caii de pe linga Padurea Letea dar se pare ca nu ma lasa WP in varianta asta gratuita. Are ceva limitari. O sa vad eu ce fac pe viitor. Timp de vreo 10 zile pot fi descarcate de aici apoi vor disparea

http://dl.transfer.ro/transfer_ro-27may-5275850caf5023aa.zip

http://dl.transfer.ro/transfer_ro-27may-e20ac748026.zip

Pacat de clipurile video pentru ca chiar sunt interesantute. Asa ca mai pun o poza cu cai in tarc. E destul de evident ca nimeni nu tine atitia cai intr-un tarc ca sa aiba o colectie..

4 Comments on “Caii (semi) salbatici din Delta”

  1. teo says:

    Deci ti-a iesit faza cu Delta. Felicitari. La fel felicitari si pentru postarea asta. Corecta si impartiala, asa cum ne-ai obisnuit de dincolo.

  2. teo says:

    Cred ca ai vrut sa zici 40 de secunde!!! Transforma filmele din mov in avi ca sa le faci mai mici. Se gasesc softuri gratis pe net. Pe urma incarca-le pe youtube si fa-le embeded pe blog. Nu e greu.

    • @Teo

      40 de minute au fost. Pentru ca am incercat sa pun cod in pagina dar nu ma lasa. Nu te lua dupa faptul ca la tine se poate (esti pe zacurtici asa ca probabil se platesc citiva leuti) pentru ca si eu puteam la varianta veche. Pe asta nu pot pune cod sursa. S-ar putea sa mearga varianta zisa de tine cu embed de youtube. Inca nu am verificat. Numai ca eu nu vreu sa pun video pe youtube 🙂

      • teo says:

        Nu probabil, sigur. La leuti ma refer. Nustiu exact, ca nu spune, dar i-am propus lui Betz ca de la urmatorul contract de hosting s-o facem frateste. Poate suna aiurea pentru unii dar asa mi se par mie corect. Daca ne distram impreuna sa si platim impreuna. In alta oedine de idei, m-ai facut curioasa si mi-am tras si eu o jucarie din asta gratis. Ai dreptate. E cam saraca, saracuta. Cred ca nici youtuburile nu prind la ea pentru ca nu stie de plugins. Mai am o idee. O s-o incerc mai pe seara si o sa “te las sa stii”.


Leave a Reply

