Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Ungaria e o vecinica surprinzatoare


Daca la noi era sase a sasea (6 iunie) in calendarul traditional din China – deci nu cel civil – era cinci a cincea. Adica Dragon Boat Festival sau Sarbatoarea Dragonului. Asa cum am mai zis si altadata s-ar putea sa fie traduceri mai inspirate (mai ales ca a mea e via limba engleza)

Si tot cum am mai zis (asta-i viata, te mai si repeti) festivalul e: “Un eveniment interesant si as zice important ca anvergura. De vreo citiva ani (2007) a fost declarat sarbatoare nationala si nu se munceste.

Trei zile libere (anul asta un weekend prelungit pentru ca asa a cazut. In 2012 ziua a cincea a lunii a cincea in calendarul chinezesc cade pe 23 iunie, iar in 2013 cade pe 12 iunie… chestie complicata calendarul asta lunar-solar).

Se organizeaza cu ocazia asta niste curse de barci si se maninca zongzi.

Zongzi aduc vag cu sarmalele. Mai mult la nivel filozofic. Sunt frunza de palmier umplute cu orez. Au o forma interesanta, cam ca o mica piramida”. Vedeti zongzi in poza asta

Cu ocazia festivalului, iar ma repet, se organizeaza concursuri de barci dragon. Cred ca cea mai cunoscuta cursa e cea din Singapore (e chestie de calendar si “cultura” nu neaparat de China).

In China se organizeaza in tot mai multe locuri pentru ca face bine la incasarile din turism. De ce n-ar organiza “chinezul” o chestie din care ar putea cistiga niste firfirei? (RMB sau yuani ca sa nu creez confuzii 😉 )

In spiritul asta, la Shanghai a fost organizata o cursa cu echipaje internationale (probabil ca expati) pe riul Shouzu.

Echipajul cistigator e asta, conform Shanghai Daily.

E echipajul Ungariei, chestie aproape incredibila pentru mine. Pai Romania care are: a) destui expati la Shanghai; b) traditie in sporturile cu visle si c) are si Delta Dunarii (revin cu caii salbatici cind reusesc sa ma hotarasc legat de solutia pentru clipuri video) sa nu cistige o astfel de cursa?

Ma gindesc ca o fi avind legatura si cu cit de dezvoltat e spiritul de echipa 🙂

Advertisements

6 Comments on “Ungaria e o vecinica surprinzatoare”

  1. teo says:

    poate ne lipsea tocmai barca.

    • @ teo

      Pai poate nici nu am participat, zic. Mai ales ca romanii chiar au probleme cu “echipa” in comparatie cu tot felul de natii. Sirbii de exemplu. Totusi, cum naiba de a ajuns sa cistige barca Ungariei. Mai ales ca nu e un concurs de individualitati (un alergator, jucator de tenis, halterofil, inotator se poate naste din greseala in orice natie dar cu pregatire si putin noroc poate sa se impuna). Cu “echipele” e mai greu. Trebuie sa fie toti componentii macar bunicei daca nu buni ca sa cistige. Chestia asta se vede cu atit mai bine cu cit grupul sau echipa e mai mare (fotbal sau -si mai bine- rugby ca tot incepe vineri IRB Nations Cup la Bucuresti). Poti fi un fotbalist genial dar nu ajungi in veci campion daca ceilalti 10 sunt bita sau nu pun osul

      • teo says:

        Asta cu echipa era o a doua propozitie, pe care am sters-o. Eram sigura ca o sa percutezi. Stiu ca e greu sa strangi romani, dar parca cei din China mi s-au parut mai saritori. Vezi cele doua intalniri din Shanghai (alea de care stiu eu, probabil or mai fi fost si altele). Am mai strans si eu o data vreo zece persoane in Hangzhou. Parerea mea e ca trebuie sa fie cineva sa strige adunarea si sa traga putin de ai nostri. Mamaliga explodeaza pana la urma, dar ii trebuie niste catalizatori.

      • teo says:

        Dar poate ca trebuie sa iti faci barca si asta costa bani. Cat despre unguri ca echipa, ma gandesc ca n-o fi fost primul an de intrecere pentru expati. Or fi vazut in anii precedenti si s-or fi antrenat un an pentru cursa de anul asta.

        • @ teo

          Nu cred ca te pun chinezii sa iti faci barca. Dar m-a surprins povestioara pentru ca (zice Shanghai Daily) ar fi participat 39 de echipaje. Acuma ce sa zic… nu se face vorbire de cite natii. Vreo 10-12 tot tre’ sa fi fost. “Ungaria”, ca sa-si faca un echipaj rezonabil, trebuia sa aiba de unde alege. Nu-mi dau seama pe ce filiera ar putea veni extraordinar de multi unguri la Shanghai (cu toate ca nu uit ca vorbim de un oras de vreo 21 de milioane de suflete). Romanii, cred ca 95%, vin pe filiera “shiping” in special logistica. Numai ca noi avem Constanta, Tulcea, Medgidia; scoala si experienta in domeniu. Asa ca e explicabil. Pina la urma, ceea ce am vrut sa zic, e ca romanii nu prea tin unul cu altul, nu prea se ajuta. Evident ca difera mult de la persoana la persoana, dar ma refer la medie, la o privire din avion.

        • teo says:

          @ “administrator”
          Din pacate ai dreptate si am cunoscut-o pe propria piele pe aia cu romanii nu se ajunta. Am avut ghinionul sa turtesc o masina pe autostrada in Italia, in apropierea unui mare centru comercial, intr-o zona cu foarte multi romani. Dupa mine cam tot a douazecea masina ce trecea prin zona era condusa de un roman. Nu a oprit niciunul. Vedeam in masinile ce treceau reactii de genul “uite numere romanesti”, dar un italian a oprit, ne-a facut rost de masina sa ne tracteze si ne-a dus pana la urmatoarea iesire de pe autostrada, unde ne-a asteptat un alt italian si ne-a dus unde eram cazati.

          Out of topic, chiar, de ce “administrator”? Inca te ascunzi de oamenii rai 😉 ?


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s