Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Cu cizmele prin Bucuresti


Sistemul de canalizare din Bucuresti este depasit de ploile rapide de peste 20-25 de litri pe metrul patrat.

Chiar daca propozitia e simpla e greu de inteles. Asa, cu 20 de litri si canalizare depasita nu zice nimic decit poate unor ingineri.

O ploaie de 20 de litri pe metru patrat e cam ca si cum ai varsa doua galeti de apa pe o masa de bucatarie. Apa ar trebui sa fie intr-un strat de vreo 2 centimetri. Mai ales daca ploaia dureaza citeva ore ai zice ca nici nu e nu stiu ce chestie.

Cind cade o cantitate mare de apa intr-un timp scurt (cum a fost ieri intre 17-18) povestea capata noi perspective. Pur si simplu nu se mai poate circula. Cum sa mai traversezi prin intersectii in care apa e peste glezne?

Nici ocolitul nu prea e o solutie pentru ca pe trotuare nu se poate circula din cauza masinilor parcate. Asa ca daca nu esti cu cizme de cauciuc mai bine te impaci cu senzatia de ud si alegi variantele cele mai scurte.

Indiferent de cine e primar (Sorin Oprescu de data asta) isi da seama dupa prima astfel de ploaie ca nu prea se poate face nimic. Tevi vechi si prea subtiri plus apa multa. O fi fost rezonabil cind s-a construit insa acum nu mai are cum sa faca vreodata fata.

E prea mult beton in Bucuresti si apa nu are pe unde sa intre in pamint, cum ar fi natural. Parcari, sosele, curti… beton. Inclusiv locurile de joaca au inceput sa aiba un pavaj cauciucat…

Pur si simplu apa nu are pe unde sa dispara decit prin canalizare.

Inteleg ca in unele orase din SUA s-a renuntat la investitiile tot mai mari in reteaua de canalizare (ca sa poata aduna apa din tot orasul). Se incearca inlocuirea betonului, acolo unde se poate, cu cadre de beton (biscuiti se numesc) prin care ploaia sa poata intra in pamint.

Advertisements

One Comment on “Cu cizmele prin Bucuresti”

  1. teo says:

    Da, unii incep sa renunte si la sosele suspendate, dar noi mai avem vreo cateva decenii de dezvoltare pana la etapa de a le demola pe cele pe care abia am inceput sa le construim 😀


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s