Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Ciorba in coada de peste


Cred ca aproape oricine ajunge prin Delta Dunarii are in plan sa manince o ciorba de peste. Daca nici in Delta nu se maninca ciorba adevarata… Pe mine m-a interesat aspectul asta mai ales ca am fost pentru prima data in zona.

Concluzia scurta e ca sunt tot atitea ciorbe citi bucatari pe care ii intilnesti. In 3 locuri am mincat, am dat peste 3 “ciorba de peste”. Daca mai incercam in citeva locuri cred ca dadeam de noi variante.

Surprinzator (pentru mine) ciorba de peste e scumpa in Delta. Evident ca exista destule explicatii dar parca nu m-as fi asteptat la asa ceva.

Asta e ciorba pe care am intilnit-o pe faleza Dunarii la Tulcea. Nu foarte scumpa, vreo 7 lei daca imi mai amintesc bine, insa absolut nimic de retinut. Mi-am dat seama ca nu e ciorba AIA de peste…

A doua tentativa a fost la Sulina. De data asta s-a numit “storceac”. Consta in 100 de grame de somn, cartofi, morcov, patrunjel, telina (cred) si smintina. Face 11 lei la restaurantul “Marea Neagra”. Toata lumea din Sulina zice ca la ei e cea mai buna ciorba…

Sulina e un orasel interesant. Vreo 5 mii de locuitori. Restaurantul si terasa “Marea Neagra”, poza de inceput, e locul preferat pentru nunti si alte sindrofii.

Revenind insa la misterioasa ciorba de peste “adevarata” cred ca am intilnit-o (oricum era o ruda foarte apropiata daca nu era chiar ea) la pensiunea “Miruna” din Periprava.

N-am facut poze pentru ca ar fi fost ciudat. M-am pus la masa si m-am trezit cu un platou imens cu peste sub nas. Cind zic imens nu exagerez. Era clar peste un kilogram de peste, bucati mai potrivite.

Dupa ce am mincat pestele a venit si o farfurie cu “zeama”. Niste legume in ea insa fara bucati de peste. Am inteles de la doamnele de la bucatarie ca asa se maninca ciorba. Se fierbe pestele, se scoate pe farfurie sau platou, se pun legume si cind e gata se mai drege zeama cu smintina si oua (daca imi amintesc bine).

Ciorba e atit pestele cit si lichidul chiar daca sunt servite separat. Ca sa iasa buna trebuie cit mai multe feluri de peste. Stiam ca n-o sa retin asa ca mi-am notat ce peste am avut: stiuca, lin, crap, somn si caras. Daca adaug ca pe linga ciorba am mincat si piure de cartofi cu chiftele (de peste) – portie imensa din nou – si am primit si desert 4 gogosi mari (abia una am dovedit-o) zic ca merita cei 25 de lei.

Pentru ca nu am poze de la ciorba adevarata vine un bonus de scrumbie prajita (17 lei la Sulina)

One Comment on “Ciorba in coada de peste”

  1. andreea says:

    Frumos scris dar daca iti doreai ciorba de peste adevarata,mai exact bors de peste,il gaseai la oameni acasa,nu la restaurant. La pensiunile micute de pe strazile secundare,la gazde…e mult,ieftin si adevarat acolo..si ce bun! Sunt sulineanca si stiu ce spun,borsul de peste se face la ceaun,afara la foc de lemne,din multe tipuri de peste,acrit cu otet si se serveste separat, pestele se mananca cu cartofii din supa si mujdei de usturoi dupa care urmeaza zeama cu zarzavatul servita cu paine,eventual dreasa cu o lingurita de smantana si putin mujdei,dupa gust. Data viitoare cand vei mai trece,incearca o ciorba adevarata.


Leave a Reply

