Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Pi dan – “cea mai gretoasa mincare”


O companie chinezeasca din industria alimentara, Hubei Shendan, a facut o plingere oficiala in care solicita CNN scuze publice.

Din cite inteleg, CNN a realizat un fel de top al celor mai gretoase feluri de mincare din lume. Locul intii cu coronita i s-a atribuit unei chestii foarte comune din China: pi dan.

Romanii care au vazut pi dan il descriu ca “oua clocite” sau “oua stricate”. Procesul de obtinere a pi dan poate fi considerat intr-adevar ciudat daca privesti cu ochi de occidental.

Sunt oua tinute o perioada bunicica intr-un amestec de pamint, cenusa, sare si (daca inteleg eu bine) var. Eu n-am avut curiozitatea sa incerc sa gust pi dan insa am vazut destule persoane care cumparau fara sa dea semne ca s-au saturat de viata.

Compania chinezeasca solicita scuze pentru afrontul CNN pe care il catalogeaza ca dind dovada de “ignoranta si aroganta plus lipsa de respect fata de alte culturi si traditii”.

2 Comments on “Pi dan – “cea mai gretoasa mincare””

  1. teo says:

    Eu stiam ca sunt oua de rata. Si am vazut prin supermarketuri batoane facute din ele, pe principiul branzei noastre topite la tub. Am reusit doar sa-mi bag nasul intr-unul feliat. Aduce cel mai mult la miros cu amoniacul, plus aroma de ou clocit. Dar pentru chinezi asta e una dintre delicatese.

    Alte chestii de mare angajament sunt durianul si momentul cand se frige tofu imputit. E imposibil sa nu le fi simtit.

  2. Bogdan says:

    Sunt foarte gustoase.


Leave a Reply

