Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Trenurile super-rapide se misca incet


Patru trenuri de pe recent inaugurata linie Beijing-Shanghai vor fi anulate de luni, 25 iulie.

Cica vinzarile de bilete sunt slabute rau. Practic cursele respective sunt doar suspendate. Daca o sa existe cerere acestea ar putea fi reintroduse. Multe dintre cele patru curse (G181, D242, D242 si D241) circulau cu sub 10% din locuri ocupate.

Poate ar fi fost mai interesant sa ieftineasca biletele? Dom’le, ce ti-e si cu comunismul asta chinezesc. Un pic nu s-ar gindi si ei la oamenii necajiti….

Toata lumea a ramas in minte cu chestia ca cei 1.300 de kilometri dintre Shanghai si Beijing sunt parcursi in mai putin de 5 ore. Numai ca toate lucrurile costa pe lumea asta. In cazul de fata 85 de dolari, vreo 250 de RON, un bilet de clasa a doua si 270 de dolari unul la clasa business.

One Comment on “Trenurile super-rapide se misca incet”

  1. Teodora says:

    M-am uitat pe “mersul trenurilor” si am vazut ca majoritatea covarsitoare a trenurilor pe relatia Shanghai – Beijing pleaca si sosesc in Hongqiao. Tin minte ca si hangzhouvienii mei erau revoltati ca noile bullet-uri care au inlocuit D-urile din Hangzhou – centru aveau aceeasi destinatie. Poate fi si asta un motiv.

    M-am gandit sa fac o comparatie cu avionul, ca daca e sa mergi pana in aeroport si sa ajungi cu o ora inainte pentru check-in, cam tot la 5 ore ajungi. Insa la distantele pe care le au de strabatut chinezii prin Shanghai sau Beijing, cam tot atata pierd pe drum, plus ca la ei nu poti sa cobori din masina si sa urci in tren. Se sta la nelipsita coada, se face un security-check (nu asa de riguros ca la avion, dar totusi…). Vreo doua ore tot pierzi de cand pleci de acasa si pana sa ajungi in vagon. Plus inca o ora prin Beijing, ajungi sa ai nevoie de 8 ore pentru tren.

    Avioane sunt cam din ora in ora intre Beijing si orasele importante si daca iti iei biletul din vreme ai reduceri substantiale. Intr-una din putinele ocazii cand am fost gandita in viata mea mi-am programat cu o luna inainte o iesire in Beijing. Am gasit un bilet in jur de 100 de euro, dus – intors. La China Eastern, nu la Shanghai Airlines. Astia din urma sunt un fel de piloti – Bula ai aviatiei chineze. Au fost prinsi ca si-au falsificat orele de zbor ca sa poata pilota avioane de capacitate mare.

    Undeva, pe total, dezavantaj total trenuri.


Leave a Reply

