Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Spre deosebire de vin, berea


E considerata o bautura “muncitoreasca”. Poate pe buna dreptate. Vinul si-a construit o imagine mai sofisticata asa ca persoanele care cistiga mai bine (sau doar vor sa fie mai interesante) vor prefera vinul la o masa si vor strimba din nas la o bere.

AVERTIZARE :)) : Urmatoarele nu sunt un indemn la consumul de alcool. Cel mult cu moderatie! O faceti pe propria raspundere si IN NICI UN CAZ daca urmeaza sa conduceti!

Cele mai multe vinuri sunt scumpe asa ca, da, o butelie de vin select pe o masa da o alta nota persoanelor respective. Plus toata procedura cu alegerea (alb, rosu, rose, dulce, sec, demisec…), diferentierea pe tipul de mincare, degustarea… Ce mai, o adevarata filosofie.

Raspunsul berarilor a fost publicitate mai multa si adresata persoanelor active. Se asociaza cu evenimente muzicale, sportive, echipe, comeptitii. Nu fara succes.

In cele mai multe tari in care berea nu e/era prima alegere: China, Rusia, chiar si Romania, se bea tot mai multa bere. Pentru ca prin publicitate devine “cool” sa bei bere.

Insa in tarile in care nivelul de trai e ridicat si se consuma de obicei bere (Germania, Marea Britanie, Australia) de mai multi ani berea e in scadere. Se trece, de obicei, pe vin. Cica indica bunastare si cultura superioara.

De discutat, mai ales ca multe din vinurile din Australia, Chile, Noua Zeelanda, Peru, Argentina, Africa de Sud sunt ieftine. 5-19 dolari butelia. N-am nimic cu vinul, serios, sper ca nu supar pe cineva. Nu asta e intentia.

Intimplarea face ca drumul meu zilnic in si dinspre job e prin Centrul vechi al Bucurestiului. Sau Centrul istoric, cum preferati.

S-a schimbat mult in ultimii 3-4 ani, in sensul ca a devenit un adevarat vad comercial. Cred ca putini dintre cei care au acolo o afacere se pot plinge (eh, loc de mai bine exista mereu…).

Pe strada Covaci am gasit “locanta” 100 de beri. Asa ca mi-am amintit de ceva ce citisem mai anii trecuti (era in alte tari chestia).

“Berarii” incearca sa isi promoveze prodsul, tot mai mult, ca o chestie cu poveste, munca, special, unic. Exista nenumarate “case de bere” care produc propria bere in cantitati mici si o vind ca pe ceva special.

“100 de beri” e berarie, insa incearca sa vinda o chestie mai sofisticata nu doar bere. Nitica poveste, soiuri rare… e uite asa am vazut doua ture de consumatori nemti la mese in cele vreo 10 minute cit am “degustat” si eu “Zlaty Bazant” (Cehia). 10 RON.

Cu ocazia asta am aflat si eu ce inseamna EP de pe etichetele de bere.

“EP este prescurtarea pentru extract primitiv si reprezinta ponderea zaharurilor, vitaminelor si proteinelorin mustul de bere inainte de fermentatie”

Leave a Reply

