Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

hiPhone


Abia peste ceva vreme (saptamini) Apple va lansa iPhone 5 insa o clona, “hiPhone”, se cumpara deja pe siot-urile de comert electonic din China.

Nu ma pricep in amanunt la chestyii tehnice insa se pare ca hiPhone face cam tot ce va face si Iphone.

Se vinde cam cu 500 de yuani (cca. 250 de lei) daca e adevarat ce scrie China Daily. Si cred ca e adevarat.

E destul de probabil ca o astfel de clona sa fie deja la vinzare pentru ca, evident, si Iphone 5 va fi fabricat/asamblat in China. Asa ca nu cred ca le-a fost prtea greu chinezilor sa puna cap la cap componentele si nitel soft si sa scoata “hiPhone” (hai ca au imaginatie la denumiri!).

In poza vedeti un hiPhone (stinga) si un Iphone (4 cred, in dreapta). Greu de diferentiat, pentru mine cel putin.

Vinzarea de succes a hiPhone in spatiul virtual demonstreaza doua chestii. In primul rind ca pirateria e foarte, foarte, foarte raspindita in China. Firmele occidentale, cele care detin drepturi de proprietate intelectuala se tot pling de piraterie (e furt, pina la urma) insa in ciuda unor campanii in care mai cad unii pesti fenomenul ramine raspindit.

Al doilea lucru e faptul ca chinezii vor avea o mare problema in secunda in care nu vor mai avea prea multe de copiat. Va veni momentul in care China, daca vrea sa mai vinda in exterior, va trebui sa inventeze lucruri interesante pentru clienti. Cu mici exceptii pina acum nu prea a reusit.

2 Comments on “hiPhone”

  1. teo says:

    Din experientele proprii, copiile doar arata ca originalul, nu fac ce face el. Dupa ce mi-au furat unul original mi-am luat o copie, in ideea sa am ceva la care sa vorbesc si sa-l arunc pe urma, iar daca il fura si pe asta, macar sa nu regret ca am dat bani multi. Dar ti-ai gasit sa fure chinezii copii. De parca nu ar sti ce calitatea au.

    Am luat un “model” asemanator cu originalul ca sa mi se potriveasca sculele ramase de la cel furat. Sufletu’. Singurele chestii compatibile sunt bateriile. Probabil pentru ca nu se mai complica sa le copieze si pe alea. Dar parca poti sa stii ca nu sunt piratate chestiile care te lasa cu ochii in soare cand ti-e lumea mai draga?

    Cat despre softul din el, l-am intalnit si in niste “Nokia” pentru care m-a batut la cap un prieten sa i le cumpar. N-ar fi exclus sa fie si in noile hiPhone :D.

    Cireasa de pe tort a fost unul dintre Nokia. Cand il tineam in apropierea laptop-ului nu mai eram in stare sa stapanesc mouse-ul. Facea sageata ture pe monitor de parca ar fi dat strechea in ea. Nu vreau sa ma gandesc ce o face creierul celui care il foloseste. Desi am o vaga banuiala ca a zburat la gunoi, pentru ca descarca bateria dupa 2-3 ore.

    • @ teo

      Tare asta cu mouse-ul :)) . Zice China Daily ca vinzarile prin Taobao sunt super la hiPhone. Nu prea am cum sa verific mai serios dar ziarul (oficial) mi se pare o sursa credibila. Mai ales ca nu e o chestie laudativa.


Leave a Reply

