Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Poate aveati treaba prin “Schengen” si va retin


Zilnic ma intilnesc pe strada cu oameni al caror scop in viata e ca Romania sa intre in “spatiul Schengen”. Asa zic statisticile confirmate de reactiile din spatiul public. Filoshenghenishtii mesteca guma Orbit si sunt incruntati!

“Ce-are astia, bre”, m-am intrebat, “de e asa suparati?”. Nu “i-am intrebat” din cauza ca nu sunt un mare performer al concursurilor de popularitate. Foarte rau, avind in vedere ca, parca mai ieri, s-a inregistrat un partid popular cu multe alte initiale in coada dintre care “importante” par sa fie DD.

Tinind cont de faptul ca nu am intrebat, ceea ce urmeaza sunt estimari personale (chestie care nu prea imi sta in caracter).

Vreo 7 romani din 10 nici macar nu au idee ce e “spatiul Schengen”. Asta nu-i impiedica sa fie siguri ca Romania e nedreptatita de Olanda si ca locul nostru e in Schengen.

Puteti verifica veridicitatea impresiei mele intrebind vreo 10 persoane care sa fie insa suficient de relevante. De la tara-de la oras, femei-barbati, tineri-batrini, patroni-angajati, cu-fara studii, proprietari-chiriasi, bugetari si ne.

Dintre cei care au o cit de vaga idee de “spatiul Schengen” (vreo 3 din 10) cam 3 sferturi o sa intimpine dificultati majore in a explica de ce vor ei (si Romania) sa intre in Schengen.

Cei educati si informati mult peste medie o sa va indruge ceva legat de vamuire. Acuma, serios, cite persoane cunoasteti care sa aiba interese importante in export? Mai precis, in viteza cu care iese un transport de export din Romania.

Asta e singura diferenta pe care o aduce (ne)apartenenta la spatiul Schengen. Toata compasiunea pentru ei si pentru oamenii care-si cistiga piinea la firme cu interese majore in viteza cu care iese un transport de export. Sau viteza cu care intra unul de import.

Altfel, politicienii ar trebui sa nu uite pentru cine lucreaza. Adica “cine-mi plateste salariul?”. Miza a devenit mult prea politizata si nimeni nu mai tine minte de ce am vrea noi (contribuabilii) ca Romania sa adere la Schengen.

EU, nu sunt interesat ca Romania sa intre in Schengen! Asta nu inseamna ca am ceva impotriva aderarii Romaniei la spatiul respectiv (de libera circulatie). Dimpotriva. Dar nu pe banii mei.

Sunt obligat sa platesc taxe si impozite mai mari (pentru indeplinirea criteriilor tehnice) si nu mi se pare o afacere buna. Daca ne-am dona cu totii salariile timp de vreo 5 ani, Romania ar trimite un om pe Marte cu forte/tehnologie proprii. Nici macar la asa ceva nu m-as baga cu toate ca ar creste, mult mai mult, prestigiul Romaniei.

Deci, de ce m-ar interesa (mai ales ca ma costa bani via buget) sa aderam la spatiul Schengen? Ca sa scap de controlul ID-ului cheltuind citeva miliarde de euro dati pe scule?? Controlul ala dureaza cam cit dureaza compostarea unui bilet. Care e – de fapt – miza?

Pina la urma, ceea ce ni se cere de catre Olanda ar trebui sa cer eu in calitate de contribuabil. Chiar daca “Romania a indeplinit conditiile tehnice”.

Leave a Reply

