Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

16 octombrie, “the day after”


Actualizare: Inteleg ca varianta “romaneasca” a “Occupy whatever” ar fi stirnit niste curiozitati. (Via piticu.ro) avem niste imagini (nu le-am tras eu deci nu bag mina in foc. Mi se pare putin rautacioasa selectia, insa nu am fost acolo ca sa pot judeca) de la eveniment (auras mihai a.k.a. “n-am inteles nimic din “occupy bla” si – chiar – “anonymous”. ALTFEL, ma bucur ca nu am fost eu in situatia lui. Pentru ca daca n-o facea el, la un moment dat, trebuia sa o fac eu). Click aici.

………..The original text

Are dreptate si Teodora cind scrie “Speram sa citesc azi ceva despre 15o, Piata Universitatii, Wall Street, Anonymous. Ori n-a fost nimic interesant, ori n-ai fost pe acolo, ori…”.

Ce sa zic? Mie personal mi se pare un mare “esec” al miscarii protestatare (care se vrea globala). S-ar putea sa fiu eu prea pretentios sau sa nu inteleg cit de greu se organizeaza asa ceva insa mie asa mi se pare. A fost un mare fis.
De fapt am si zis ca, daca se ingroasa gluma, vor fi taiate comunicatiile. Ceva probleme au fost, dubioase parerea mea, dar daca pot scrie postarea asta inseamna ca oricine se poate organiza, protesta, discuta… Asta inseamna ca “baietii cu sigurantele (nationale)” nu au motive de ingrijorare.

La Bucuresti nu stiu ce s-a intimplat. Nu ma indoiesc insa ca daca era ceva spectaculos rupea deschiderile jurnalelor. Nefericitul caz Huidu a fost mai important.

Singurul suscces, hai sa-i zic asa, e faptul ca proteste au avut loc in vreo 80 de tari (aproape jumatate din total) si povestea din Italia. Alte amanunte aici si aici. Foarte interesanta si povestea de aici.

Protestele din SUA nu mi se pare ca au depasit nota obisnuita a ultimelor 3 saptamini (tinind cont de faptul ca era simbata si era lansata chemarea la “revolutia mondiala”).

Potential de proteste majore exista – in mod clar – insa nu mi se pare ca se apropie momentul atingerii masei critice.

In ceea ce priveste Anonymous, dupa gherla cu atacul asupra NYSE, nu cred ca se pot lauda nici de data asta cu ceva. Adica nu sunt (acum cel putin) mai mult decit ceea ce se intimpla oricum pe Facebook, Youtube sau Twitter. Departe de “hackerii” cum (gresit) ii percepe lumea.

Au reusit citeva actiuni interesante insa pe sistemul invechit al “surselor din sistem” folosit de mult de presa. Nu au adus altceva nou decit numele. Orice sindicat sau partid din lumea asta lupta (statutar si doctrinar vorbesc) pentru “binele celor multi”. In loc de lupta a se citi militeaza.

Problema apare cind reusesti sa inlaturi vechiul regim/sistem si te trezesti in situatia de a pune in practica ideile nobile. Oricine stie ca “Decit sarac si bolnav, mai bine sanatos si bogat”.

O poveste interesanta gasiti si aici.

3 Comments on “16 octombrie, “the day after””

  1. teo says:

    Mda. S-a întâmplat cam ce mă aşteptam să fie, dar am zis că, hai să las să treacă cele câteva zile, poate n-am totuşi dreptate şi se lasă cu puţină acţiune.

    Faza cu masa critică se întâmplă atunci când îi ajunge omului cuţitul la os şi poate si atunci e nevoie de oarece catalizator de genul “agenturili străine”. Ori în State şi în UE societatea e departe nivelul de exasperare prin care am trecut noi în 1989 şi cei din Nordul Africii la începutul anului.

    Dacă nici ieri nu s-a întâmplat mare lucru, momentul s-a dezumflat iar de acum înainte treburile vor fi şi mai răcorite.

    Noapte bună, copii. Lupul nu mai vine în seara asta.

    • Anon says:

      “se lasă cu puţină acţiune.” ?!?! – incredibil.

      • teo says:

        @Anon
        Pai, na, au fost câteva manifestaţii de stradă, câteva capete sparte şi câţiva arestaţi pe ici pe colo. Mai zice cineva ceva de toate astea după 3 zile??? Câţi or să-şi mai amintească după un an??? Eventual cei care au participat şi cei care nu şi-au recuperat banii pe vitrinele sparte.

        Scuză-mă dacă sunt cinică, dar aşa văd eu realitatea şi am în spate nişte ani care îmi permit să am termen de comparaţie.


Leave a Reply

