Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Un pas mic pentru omenire, un pas mare pentru China


Cita vreme se ocupa destule persoane, ceva mai competente, de “scandalul” din PSD, de recensamint sau de “cine o fi nea 7 miliarde?” as zice ca sunt “descarcat de sarcina” (era sa scriu si “de partid” dar mi-am dat la timp peste cealalta mina). Adica-mi pot vedea de ale mele.

Si pentru ca tot se poarta in Romania stirile “transmite AFP”, “conform BBC” sau “scrie prestigiosul XYZ”, zic ca n-ar strica si alte surse de traducere. Nu de alta dar traducatorii de stiri (mai ales incarcatorii) par sa se fi plafonat.

Traiesc (supravietuiesc?) intr-un fel de suficienta a rapiditatii. In ceea ce priveste sensibilele fiinte creatoare de stiri mi se par cam palide pe la buzunare, u know.


Pe scurt, ca sa nu va usurez munca (sursa e servita). China a lansat o noua naveta spatiala, Shenzhou 8. Naveta spatiala (fara echipaj, sper ca nu v-am pierdut inca) a fost lansata pe orbita cu o racheta “Lungul Mars” de tipul CZ-2F.

Ideea e ca naveta spatiala se va cupla cu laboratorul spatial Tiangong 1 lansat cu succes de China cam acum o luna si ceva (toata media din Romania era cu sufletul la gura atunci, mi-amintesc de parca ar fi fost ieri).

Cuplarea dintre naveta spatiala si laborator (undeva pe miercuri-joi) ar fi prima astfel de actiune reusita a Chinei care intentioneaza sa construiasca rapid o statie spatiala. Foarte complexa treaba din punct de vedere tehnologic. Dupa stiinta mea in spatiu mai e doar “statia spatiala internationala” (cooperare SUA, Rusia, Japonia si Europa).

Nu-i vorba, au mai fost si statiile Salyut, Almaz, Cosmos, Skylab si Mir. Doar ca acum singurii care dezvolta (incipient ca sa fiu sincer) sunt chinezii.

Termen de executie: 2020 (aici ar trebui sa fie un PUNCT dar se pare ca am probleme cu tastatura. Ce chestie. Si cind te gindesti ca – eu fiind ocupat cu QWERTY – chinezii fac slalom prin spatiu…).

Gata, la munca! Amanunte despre lansare (VIDEO, nu mai stati dupa AP si AFP) gasiti aici.

Leave a Reply

