Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Atentie mai multa la K-POP


N-am mai scris de mult despre K-POP (koreean pop music) asa ca e momentul sa-mi repar greseala.

Mi-a sarit in ochi o stire de azi. Bine, in Romania nu prea are cum sa se auda despre asa ceva pentru ca “nu intereseaza”.

La bursa din Seul s-a listat (Oferta Publica Initiala – IPO) compania sud coreana YG Entertainment. Evident ca (pina acum) n-ati prea auzit de ea.

Merita insa sa stiti, mie mi e pare o chestie de cultura generala.

Partea interesanta a listarii e ca cererea de actiuni a fost de aproape 600 de ori mai mare decit cuprindea listarea IPO. Evident, la o asemenea cerere, pretul actiunilor s-a dublat in citeva ore.

Nu cred ca trebuie sa amintesc prea apasat faptul ca, in iulie, pachetul de 10% din actiunile Petrom sco la vinzare de stat nu a fost subscri (cererea a fost sub oferta). Petrol si gaze, PETROM. Bine, Guvernul fixase un pret minim pe actiune si poate chiar e mai bine ca nu s-a vindut. Asta e insa alta poveste.

Mai sa fie, am mormait, da’ cu ce naiba se ocupa astia?

Sunt firma de impresariat artistic a mai multe trupe pop din Corea de Sud. Din curentul K-POP care pare ca se bucura de un succes tot mai mare in tot mai multe locuri din lume.

Am avut si eu destule vizualizari cu cautari “k-pop” si “SuJu” asa ca nu m-a luat chiar din oala. Aflu ca printgre trupele impresariate de YG Entertainment sunt 2NE1 si celebrii BigBang.

Marturisesc ca nu stiam de ei insa, am aflat si eu azi, BigBang au cistigat anul acesta Worldwide Act la MTV Europe Music Awards.

Peste Madonna, Lady Gaga (nume de care a auzit chiar si tata)… ia sa-i aud eu cum cinta de au un asemenea succes!

E prea putin. Un boy band nu inseamna nimic fara miscare

Oki-doki. Da’ 2NE1 ce hram poarta?

De larga respiratie… Hai, inca un K-POP (chiar de luna asta) si gata cu YG Entertainment.

Serios ca e serioasa treaba cu K-POP, indiferent daca va place sau nu. O companie de care sa-mi amintesc sa fi avut un asemenea succes la listare (or mai fi fost, nu garantez, insa asta a facut istorie) a fost Google. In 2012, foarte probabil, se listeaza Facebook. O sa fie interesant de urmarit.

Si daca tot am studiat putin problema muzicii din zona Asiei zic sa mai alocati vreo 10 minute ca sa nu va fi pierdut vremea degeaba.

C(hina)-POP

Si un hip-hop chinezesc. T.H. family (nu-ntrebati ca habar nu am)

Hmmm, sa revenim cu picioarele pe pamint. O piesa care suna mai cunoscut dar si funny 😉 . Froooom Jaaaapaaaaan, ladies&gents….

2 Comments on “Atentie mai multa la K-POP”


  1. Poate intereseaza si cum arata un concert al trupei BingBang (Korea) tinut in …Japonia ! Succesul industriei de entertainment al koreenilor va fi mai mare decat cel al industriei auto sau IT sau mai stiu eu ce…

  2. Geanina says:

    Am o dorita care nu cred ca se va indeplini cat de curand ca Super junior sa vina si in romania sa ii ascult catand cu vocile lor frumoase.


Leave a Reply

