Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Fair is fair


As ride si cu fundul de mine daca mi-ar trece prin cap sa sustin ca nu ar fi fost in ultimele zile mai multe “evenimente de iarna”.

Da, e incredibila povestea oamenilor care au stat peste 50 de ore intr-un tren in zona Braila-Galati (Faurei parca).

Cu riscul asumat de a fi si mai nepopular, m-am obisnuit, as insista insa asupra aspectului ca nu e o iarna neobisnuita.

S-au dezobisnuit oamenii sa traiasca ierni cu zapada, parerea mea, s-au inmultit mijloacele de informare (se afla mai usor si mai departe povestile neplacute) si s-a schimbat modul de comunicare.

Daca acum citeva decenii aparatele foto (camere, pe stil nou, plural de la englezescul camera) nu erau foarte dese (si chiar cei care le aveau nu puteau filma sau trage nenumarate poze pentru ca un film avea cam 24 de pozitii) azi se vorbeste la telefon din mijlocul pustietatii si se trimit poze si filme cu situatia de acolo.

Plus ca acum vreo 15 ani se circula mai putin fie si din cauza ca erau mai putine masini.

Asadar, iarna asta e mai spectaculoasa ca impact public. Nu neaparat mai grea decit o iarna de acum 20-30 de ani.

Pina una alta, pe linga trenul disparut in iarna, am depistat si copaci darimati in Parcul Cismigiu din Bucuresti. Unul chiar marisor

Altfel, am mers pe jos (ceva mai greu ca sa nu ma dau erou) ca de obicei. A mai suflat vintul, am mai ocolit, am mai avut grija sa nu alunec si m-am uitat dupa zapada si turturii de pe stresini.

Plus ca mi-a cazut conexiunea de internet incepind de luni seara. N-a fost o chestie generalizata pentru ca alti cunoscuti nu au patit-o. Ca sa nu mai zic ca operatoarea cu care am vorbit stia deja adresa “xyz 98 bis” cind i-am spus ca am probleme.

Daca adugati la asta faptul ca nu am TV chiar m-am simtit, timp de 2 zile, intr-o altfel de lume. Ea, lumea, nu s-a schimbat fata de cum era acum 50-100-300 de ani. Doar noua ni se pare ca daca nu aflam ceva rapid ratam ceva.

Eu am fost foarte linistit citind chestii pentru care nu mi-am gasit timp in ultimele luni si ascultind seara posturi de radio (nu mi-a placut tot programul insa s-ar putea sa fie si legat de gusturi. Prea putina informatie “hard”, international in cazul meu. Au si fost zilele cu demisia lui Emil Boc asa ca ce sa zici? Dar Siria si Vostok chiar mi-au lipsit 🙂 )

Zapada de 30-50 de centimetri? Frig de -20 si ceva de grade Celsius? E februarie, ar fi fost culmea sa fie cald si frunza verde. Se mai trezeau unii sa o taie pentru ciini…

Poate ca o parte din “trairea” iernii asteia e legata de mass-media. Ma tot chinui de vreo 2 zile sa tai un video care ar sprijini idea asta. Pina la urma tot reusesc 🙂 .

Insa “fair is fair”, e o iarna altfel decit cele mai multe de pina acum.

Leave a Reply

