Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Merge o Guinness?


Pe 17 martie intr-o foarte mare parte a lumii se sarbatoreste Saint Patrick’s Day (Sfintul Patrick) sau Ziua Nationala a Irlandei.

In afara de zilele nationale ale SUA si Frantei cred ca cea a Irlandei e cam cea mai “internationala” zi nationala. Una dintre explicatii ar putea fi si diaspora mare de irlandezi insa cu siguranta nu e doar atit.

Dupa cum vedeti si in poza nici in Romania ziua nu va fi ignorata. Cel putin in centrul vechi al Bucurestiului, simbata de la ora 16, vor fi organizate tot felul de chestiute legate de Irlanda. Cu ocazia asta (vor participa la un spectacol) am aflat cu surprindere ca in oraselul Tasnad din judetul Satu Mare exista grup de dansuri irlandeze.

Evident ca nu se pot compara cu niste dansatori profesionisti din Irlanda insa tineti cont de faptul ca orasul Tasnad are vreo 10 mii de locuitori.

Un personaj foarte pitoresc legat de Irlanda e LEPRIKON-ul. Cel putin anul trecut l-am intilnit, pe 17 martie, la un Irish Pub. Chestie care (zice cronicarul) ar fi trebuit sa-mi aduca noroc. Discutabil (in sensul ca nici pomeneala 😉 ). Am chiar dovezi de leprikon (as zice ca e un fel de var al spiridusilor) 🙂

Iaca si cintecelul irlandez despre St. Patrick, cel care a crestinat Irlanda.

Sper ca nu v-am plictisit prea mult cu irlandismele. Si daca nu v-a placut cintecelul despre Sfintul Patrick imi cer scuze si va recomand sa-l ascultati pe asta. Tot irlandez dar mai “de viata”. Sigur stiti piesa in varianta ei mult mai celebra 🙂

So, merge o Guinness?

Poate nu v-ati intrebat niciodata de ce exista si “whiskey” si “whisky”. M-am intrebat eu asa ca as putea broda un raspuns… Practic e cam aceeasi bautura cu mai multe retete. Cam cum e palinca sau tuica in Romania.

Whiskey e cind vine dinspre Irlanda (adoptat si in SUA), iar whisky e cind vine dinspre Scotia.

2 Comments on “Merge o Guinness?”

  1. teo says:

    Daca tot mi-ai dat ideea… cred ca o sa serbez in avans pentru ca maine o sa fie o zi de lucru prelungita pana in noapte. Dar o Guinness e oricand binevenita 😉


Leave a Reply

