Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

“Daca nu beau 3 zile cola simt ca o iau razna”


Cam asa ma gindisem sa scriu despre povestea asta cu Coca-Cola. Sa vorbesc cu cineva care bea “cola” des. A durat insa pina am gasit o astfel de persoana. Nu-mi dau seama daca Coca-Cola chiar creaza dependenta. Exista insa destui care sunt gata sa jure ca da. So, de ce se bea si care e senzatia traita de un fan al Coca-Cola?

continut de zahar

Q: Faci des cure de slabire. Cite kilograme si ce inaltime ai?

A: In momentul asta am peste 100 de kilograme dar prefer sa tin pentru mine cit peste 100 si inaltime am 1 si vreo 80 si ceva. Cam 1,81.

Q: Te aud des ca vorbesti de cure de slabire. E o problema importanta pentru tine greutatea?

A: Nu-i neaparat o problema. In primul rind consider greutatea o forma de autorespect. Din moment ce te respect nu cred ca e bine ca atunci cind vorbim sa ai in fata o persoana supraponderala. Apoi sigur ca vreau si eu sa ma leg la sirete si sa nu gifii, sa fac si eu chestii pe care le face o persoana cu greutate normala. Si, sigur, esti mai sanatos si te simti mai bine daca ai o greutate normala. Nu am nici o obligatie, nu e nici o presiune sau constringere ca sa slabesc. Pur si simplu este placerea mea. Dintotdeauna am fost un om mai degraba slab. Greutate am luat in ultimii ani. Eu ma consider un om slab chiar daca sunt obez si de asta fac din cind in cind eforturi pentru a reajunge la greutatea pe care am avut-o, sa zicem, in liceu sau in primii ani de facultate. Slabesc si apoi uit de mine si ma reingras la loc.

Q: Cei care te cunosc mai demult spun ca esti un caz special de consumator de cola (Coca-Cola). Cita cola ai baut cel mai mult in perioadele de maxim?

A: N-am baut exagerat de mult, adica nu te da pe spate. E insa o cantitate destul de mare. Cam doi litri. Imi cumparam o sticla de cola de 2-2,5 litri si pina seara o terminam. O beam pe aia toata. Daca erau recipiente de 5 litri probabil as fi baut 5. Dar nu erau decit recipiente de 2,5 litri, cumparam sticla si o terminam in ziua respectiva.

Q: Cum bei cola? O bei cind ti se face sete, la o tigara? Care e momentul in care iti torni un pahar de cola sau tragi o dusca din sticla?

A: In momentul de fata daca beau cola beau cola light. Nu la fel de multa pentru ca sunt iar intr-o cura de slabire. Bautul de cola a devenit – cred – un fel de ritual. In sensul ca asa cum respir asa beam cola. Faceam ceva, imi aprindeam o tigara, vorbeam cu cineva la telefon sau faceam ceva la calculator si beam cola. Deci destul de des… Se termina paharul il umpleam din nou si asa ajungeam la doi litri si ceva. Sa-ti mai zic ceva. Este una dintre putinele bauturi care ma satisfac cu adevarat.

Q: De exemplu eu nu simt nevoia sa beau Coca-Cola. Deci, tu de ce bei pina la urma cola? De ce nu bei apa minerala cind ti-e sete sau un alt fel de suc? Ce te atrage la cola. Eu de exemplu daca intru intr-un bar si beau un suc prefer un Kinley, un Schweppes, un bitter lemon.

A: O sa-ti spun strict experienta mea, personala si subiectiva. Cola imi da o reactie in git. In git mi se intimpla o reactie, un fenomen, care ma face sa-mi ceara cola. Daca nu beau cola o zi, doua, trei…probabil e un fel de sevraj, habar n-am…dar gitu, acolo simt nevoia, imi cere sa beau cola. Nu-i neaparat o senzatie de satisfactie, de placere pura…

Q: Cum ai descrie senzatia? Ce te atrage: dulcele, bulele de gaz? Unde simti senzatia? In git, in cerul gurii?

A: Efectiv in git. Usor amaruiul ala din cola, plus probabil combinatia cu dulcele, cu bulele… sunt exact combinatia de care simt ca gitul meu are nevoie. Nu stiu sa-ti explic altfel. Si Mirinda are bule si Fanta are bule si 7 Up are bule… repet, nu e neaparat o senzatie de placere pura. De exemplu mie nu-mi place berea. E o bautura amara, pe care gitul si corpul nu o tolereaza. Eu nu-i inteleg pe cei care beau bere dar cred ca e ceva similar cu bautul de cola. Amaruiul ala din cola. Cum ei beau bere amara si le place, le trebuie, asa e si la mine cu cola. Si vreau sa-ti spun ca singurul lucru cu care inlocuiesc cola cu succes e cafeaua. Deci probabil ca cofeina aia, gustul de cofeina, senzatia… evident ca e si dependenta dar ce sa fac?

Q: Si dupa ce bei un pahar sau o cana de cola ce stare ai? E euforie? Pe linga momentul in care inghiti cola, pacat ca nu am un pahar cu cola, cu ai descrie senzatia?

A: Nu beau cola de sete. De pilda, daca-mi este foarte sete nu-mi sting setea cu cola. Beau o cana cu apa rece si dupa aceea beau cola. E o senzatie de satisfactie, de placere. Probabil ca e si o relatie psihologica cu brandul din spate. Uite: daca ar fi sa aleg intre bauturile astea “negre” as alege cola normala dar nu si cola zero. Prefer Pepsi light.

Q: Tu simti vreo diferenta intre cola si cola light? Trecind peste continutul de zahar care ar fi, pentru tine, diferenta?

A: La gust? La cola light sau cola zero simt o senzatie de artificial. Percep cola normala ca fiind o bautura plina, o bautura rotunda. Asa stiu eu sa ti-o explic. Pe cind cola light sau zero nu sunt bauturi rotunde. Le lipseste ceva. Cola light e un surogat. Daca nu ar fi chestiuni legate de greutate nu as sta sa ma gindesc sa aleg altceva decit cola normala. Zero sau light, asa le percep eu, au un gust usor artificial. Nu e satisfactia completa. Tocmai de aia daca beau light prefer Pepsi pentru ca – din punctul meu de vedere – ei au gasit reteta care la varianta light e mai rotunda. “It’s to good to be light!” n-a fost o reclama aiurea. Chiar este intr-adevar Pepsi light mai bun decit Coca-Cola light. E o chestie de gust.

2 Comments on ““Daca nu beau 3 zile cola simt ca o iau razna””

  1. Tiberiu says:

    Domnule, interesant!
    In primul rand a iesit un text bunicel, l-as vedea oricand intre paginile unui roman mai rasarit gen “noua literatura”. Un profesionist l-ar pune acolo la colectia de idei schite proiecte pentru mai tarziu.

    Parerea mea despre problema este ca ceea ce atrage la bauturile astea (pe langa gust) este cofeina si senzatia pe care o produce dupa baut. Te inveseleste, iti potenteaza creativitatea, imaginatia, iti da optimism, asta e.

    Din pacate, cunosc o persoana care obijnuia sa bea multa cola (cel putin 2 litri pe zi) si la 20 ani a facut cancer osos. Ca are vreo legatura sau nu…medicii inclinau sa creada ca da. Bautura e cancerigena din cauza conservantilor si a indulcitorilor, asta e clar.
    Slava Domnului, persoana a scapat (dupa multe operatii, tratamente).

  2. […] Uite, am gasit pe un site un interviu luat unui bautor inrait de Coca-Cola. Si ne explica omul ala (AICI) ce efecte are asupra lui licoarea in […]


Leave a Reply

