Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Scrisoare fara timbru. Intact vs. Impact


Domnule Sorin Alexandrescu,

Am citit astazi cu incintare scrisoarea dumneavoastra deschisa catre conducerea companiei Avon Romania. Va inteleg foarte bine demersul tinind cont de functia dumneavoastra de CEO Antena Group.

M-am gindit sa va anunt printr-o scrisoare ca azi am facut comanda catre Avon pentru o geanta Orara si o cutie de petale pentru baie.

Tin sa va marturisesc ca e o decizie stranie de cumparare avind in vedere ca pina acum am ignorat cu desavirsire existenta companiei Avon si a “reprezentantilor de vinzari”.

Va las pe dumneavoastra sa ghiciti motivul. Are legatura cu datele de 1 si 8 martie (care se apropie) si cu lipsa mea de imaginatie in privinta cadourilor.

As vrea sa remarc totusi ca scrisoarea dumneavoastra musteste de subiectivism si construieste pe baza unor ipoteze neconfirmate.

Sustineti ca decizia Avon de retragere a publicitatii dintr-o anumita emisiune de la postul de televiziune Antena 1 “va afecta vizibilitatea produselor Avon fata de publicul tinta vizat”.

In calitatea dumneavoastra de CEO ar fi trebuit sa aflati pina acum ca “vizibilitatea” e o notiune foarte diferita de “imagine” si de “monetizare”. Probabil ca stiti foarte bine ca o audienta, chiar si la publicul tinta, nu se monetizeaza cu regula de 3 simpla. Cum se intimpla de fapt si in ograda “antenelor”.

Daca vreo 2-3 mii de persoane din tara asta vor avea o decizie de cumparare ca a mea scaderea “vizibilitatii” prin retragerea publicitatii de la emisiunea respectiva va fi mai mult decit acoperita financiar. Deci s-ar putea ca Avon sa fi luat o foarte buna decizie de marketing. Sper sa nu aflati de la mine despre “simpatie” si “loialitate” fata de un brand.

Si daca m-as lua dupa profilul publicului tinta din cele doua situatii as miza pe un efect pozitiv din perspectiva Avon dupa retragerea publicitatii.

Inspirat de scrisoarea dumneavoastra mi-am dat seama ca, daca as fi un producator mic de cutite mari, as avea o buna oportunitate publicitara.

Intr-o astfel de varianta ipotetica ar fi suficient sa va iau ostatic si – dupa ce distrug ceva mobilier de lemn cu cutitul – sa va retez beregata dintr-o miscare lina si rotunda. Evident ca totul in direct la “televiziunile” de stiri printre care si Antena 3.

In prima faza publicul ar fi socat si m-ar critica insa peste citeva saptamini cutitele mele s-ar vinde ca piinea calda. Pe principiul “ce, n-ai vazut cit de bine taie?”.

Din punct de vedere business ar fi o decizie foarte buna, sper ca sunteti de acord.

Ar costa viata unui om dar ar avea ecou la publicul tinta. S-ar putea ca dumneavoastra, CEO Antena Group, sa pretuiti mai mult o crestere a profitului cu 0,003% fata de anul trecut (o eventuala asemenea scadere a cifrei de afaceri cred ca nici nu ar merita mentionata) decit un om si/sau viata lui. Habar n-am.

Cazut in admiratie fata de audientele si publicul tinta pe care-l pastoriti v-as mai spune ca am ris copios la paragraful in care atrageti atentia Avon Romania ca a luat o decizie “influentata de actiuni de presa manipulative” si acuzati pe altcineva de “actiune de manipulare mediatica”. Cute, isn’t it?

Poate mi-a scapat vreo subtilitate dar la ce grup de presa sunteti CEO?

Leave a Reply

