Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Tank man, asa e cunoscut


Pentru ca de vreo 2 zile in presa din Romania a inceput sa se vorbeasca despre Turcia si altfel decit despre o destinatie turistica sau “tara din vecinatate cu crestere economica; in Romania de ce nu creste economia?“.

turcia

Dupa cum am mai scris si altadata (insa merita reamintit, cred).

“Mi-am amintit de povestioara asta din cauza faptului ca (asta e!) n-am stiut de 4 iunie, de data de 4 iunie. Daca aveti mai mult de 12 ani e aproape imposibil sa nu stiti imaginile de mai jos. In “cultura occidentala” sunt la fel de cunoscute ca cele de la asasinarea presedintelui Kennedy sau cele de la aselenizarea Apollo 11″.

E imaginea protestatarului chinez in fata coloanei de tancuri din apropierea pietei Tiananmen (Beijing) in apropierea strazii Chang’an. Pe 5 iunie 1989. A incercat si reusit pentru citeva zeci de secunde sa opreasca o coloana de tancuri (cel putin 13 am numarat eu la inceputul filmuletului) cu doar doua plase in mina.

Nimeni nu stie cine e (sau a fost) omul. E cunoscut ca “tank man” dar in ciuda eforturilor facute de jurnalisti nu a putut fi gasit. Din cauza asta am scris “a fost” pentru ca se banuieste ca ar fi fost executat.

Ceea ce mi se pare incredibil insa e ca “tank man” nu e deloc cunoscut in China. Adica filmuletul asta de mai sus. A facut cineva experimentul si le-a aratat mai multor chinezi poze cu el in fata tancurilor si chiar filmuletul. Nici unul nu a recunoscut imaginile chiar daca povestea s-a intimplat in China si (ni se pare noua) e extraordinar de cunoscuta. La noi da, la ei nu.

Leave a Reply

