Africa Asia calatorie China demografie dincolo de stiri economie explorer finante funny GUEST POST Jihad? mass-media politia sunetelor Romania tehnologie transport www

Cu franchete despre presa din Romania si creditele in franci


Initial fusesem oripilat de o stire vazuta acum cateva zile la Realitatea TV. Explica chestii despre inflatie si fusese prezentata de o persoana care nu intelegea – LA MODUL EVIDENT – despre ce vorbea. Cred ca e specializata in stiri “mondene” insa o fi fost de serviciu intr-un moment nepotrivit. Dupa cum va puteti incredinta si mai jos…

Stirea era facuta cu dichis: “Germania, motorul economic al Europei…” si alte clisee dar maximul de ignoranta e in momentul ala in care cetateanca crede sincer, se simte din intonatie, ca “zona euro sta chiar mai bine, preturile scazind cu 0,2 %”.

Bine, era o prostie ce zicea respectiva fatuca de presa. PROBLEMA era ca nimeni din redactia Realitatea nu o corectase: editor, redactor sef, corespondent pe subiecte economice… Nimeni.

Si m-am gindit la persoanele care acum citiva ani contractau credite in franci SI se informau de la televizor, de prin ziare, de pe radiouri si li se parea ca inteleg.

Numai ca uite ca nici cei care ii informeaza pe oameni nu pricep, insa asta nu-i impiedica pe telespectatori sa creada orice timpenie cu argumentul “a zis la TV” sau – mai nou – “am citit pe net”.

M-am gindit insa ca problema e ca nu am ales EU un canal serios si credibil de informare (hai, ca nu e nici Realitatea TV credibila si nici celelalte “de stiri”) asa ca am zis ca data viitoare sa fiu mai selectiv cu canalele pe care le aleg.

Zis si facut.

Am dat pe un radio “serios” care “decripteaza realitatea” ca sa mai aud si eu ce se intimpla important. In mai putin de 30 de minute am dat peste 3 TIMPENII (doua chiar ENORME) zise relaxat pe post. CONCLUZIA TRISTA e ca in Romania nu ai o institutie media de la care sa te informezi corect. Cred ca singura exceptie cu notorietatea, ca or mai fi si altii dar nu-i stiu, e Moise Guran. Mai greseste si el dar genul de greseala cauzata de graba sau de neatentie nu de prostie.

Leave a Reply

